Veckans Mellotips

Mello har dragit till Leksand. Alexander Bard kommer kanske frysa lite i sina kortbyxor, men å andra sidan borde skägget värma rätt bra, så det kanske jämnar ut sig.

Till artisterna då... den här gången har jag faktiskt haft tid att lyssna på enminutsklippen av låtarna, det kan förstöra tipset helt tror jag...

Velvet - " En kaxig retrohit, som man antingen älskar eller hatar", säger upphovsmännen. Eller är helt likgiltig inför, säger jag.

Rigo & the Topaz sound feat. Red Fox - prosit. Upphovsmännen säger "En skön låt inspirerad av 50-60-talet med karibisk touch". Jag säger: Varför behöver de ha en bodyguard med sig på den här bilden?

Molly Sandén - sjunger vackert som få. Typiskt Mello, helt okej.

E.M.D - Veckans Måns? Söta pojkar som sjunger bra... brukar funka. Halvbra låt.

Mikael Rickfors - Vänta... jag har hört detta förr... hmm, det var nåt med vingar... eller var det Nordman? ;-) Upphovsmännen säger: "Bevingat 80-tal i läderkostym". Well... ja.

Maja Gullstrand - jag har lite svårt för hennes röst. Något i mig vill krulla ihop sig och dö en smula när hon sjunger. Samtidigt fattar jag att hon trots allt har något. Jag förstår bara inte vad. Och jag minns inget av låten, för jag hör bara själva rösten.

Sofia - "En rockinspirerad etnopoplåt - tung pop/rock med ett coolt riff!" säger upphovsmännen. Eller... en låt på grekiska, men den här gången funkar det säkert!!
Lycka till med det *doh*

BWO - Jamen det funkar! Det är BWO!


Tipset då
Till final: BWO och EMD
Till andra chansen: Molly Sandén och Maja Gullstrand (eller Rickfors... kan inte bestämma mig)


Nu vet ni!






Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Vi kan leverera ett rent Moskvanummer. Det är bara artister liknande Alcazar och BWO som även är gångbara utanför Sverige."

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/139955-nyheter24-moter-alexander-bard


roligt förresten att ordverifieringen var pucko

Karriärmamman sa...

Så här i halvlek dansar jag till "I got you" - det ENDA som håller i mina öron ;)

Lollias sa...

Jag gillade faktiskt EMD, både kläder, koreografi och låt. Men att jag gillade låten KAN ju bero på att den är rakt av kopierad från "I kissed a girl" (eller "the girl", vilket som).
Att jag gillade kläderna kan bero på att det är Karl Gerhard-inspirerat och lite snobbigt, och jag gillar 40-talskläder. Att jag tycker att dansen var URSNYGG kan bero på att jag själv koreograferar... Men skit samma, jag erkänner mig till EMD-fansens skara även om det bara är för just den här låten. Deru!