Ett jobb jag vill ha!

118100 svarar på frågor om vad som helst. Det måste alltså innebära att det finns ett gäng människor som har som jobb att googla fram svar på stora och små frågor. Vilken dröm!

Jag tänkte att jag, i finanskrisens spår, skulle bidra till att rädda ett arbetstillfälle eller två, så jag messade frågan "vem är listoplisto?" och fick följande svar *s*

"Listoplisto är en kvinna i sina bästa år som driver en väldigt underhållande blogg. Hon är en tjej med humor som har tagit till sig internet med twitter och blog fullständigt. Hon är även en hobbybartender även om det verkar som hon behöver träna lite mer på det!"


I stort sett är det förstås ett helt korrekt svar *tralala*, men jag känner att jag måste rädda mitt rykte som bartender genom att förtydliga att drinken som dödade Karriärmammans smaklökar faktiskt serverades på en riktig bar, på Drottninggatan.
Eftersom jag är en snäll och vänlig person tänker jag inte avslöja namnet på baren, men det börjar med 'sp' och slutar med 'isen'.

JAG blandar naturligtvis alldeles förträffliga drinkar! Särskilt Screwdriver *S*

4 kommentarer:

En Bitter Blondins Blogg sa...

Vilken fin rosa blogg!

Nu har jag en ny tävling på min blogg - vinn en ROSA Matthew Williamson-topp!
http://josabeth.blogs.se/2009/05/17/taevling-vinn-rosa-matthew-williamson-topp-6131898/

Kram!

LadyFi sa...

Vad? Drack ni hela dagen alltså? Ingen shopping... Shock! Horror! ;-)

listoplisto sa...

En Bitter Blondin: Tack tack, välkommen åter :-)

LadyFi: Jofan, jag köpte skor för att rädda min trasiga tå, så jag skulle fixa promenaden till nästa bar! *hick*
;-)

Mammamucklan sa...

Haha, underbart!