Men för satan

Perspektiven blir lite konstiga när man ena minuten ser en TV-reklam med bilder på svältande barn, och nästa minut ramlar in i ett program om tävlingsätande där en snubbe snor åt sig rekordet genom att käka 2.5 kg gröna bönor på tre och en halv minut
Allt medan kommentatorerna (varav en har rekordet i att käka smör, 8 hekto på fem minuter) diskuterar hur elegant han trycker i sig bönorna, "minst ett hekto per tugga".
Jag kan utan omsvep erkänna att elegant kanske inte är det ord jag skulle ha valt...

Dagens dos av saker man inte hade en aning om, är att det finns rekord för det mesta man kan äta, enligt det internationella förbundet för tävlingsätande.

Vad sägs t.ex. om följande rekord:
Cheesecake - 5 kg på 9 minuter (Sonya Thomas)
Majonnäs - 3.6 kg på 8 minuter (Oleg Zhornitskiy)

Och så det enda som man kanske själv hade haft en chans på... ;-)

Choklad
- 900 gram på 7 minuter (Patrick Bertoletti)

Jag hittar dock inget rekord på champagne... annars hade jag nog kunnat tänka mig att göra ett försök, i kombination med chokladen förstås *S*




Inga kommentarer: