Hufvudstaden, snart ses vi!!

Jag ska bli PUL-ombud på jobbet. Jag ska vara den som har koll på prylar som har med saker att göra. Visst låter jag insatt? Har inte så bra koll än, men ser fram emot det nya uppdraget!
Jag ska i alla fall lära mig saker. Nästa vecka har jag dejt med hufvudstaden, ska gå kurs ett par dagar och sedan vara kvar och vara själv ett par dagar. Jag ser fram emot det också.

Jag ser framför mig hur jag ska strosa på stan, glutta på vackra väskor, sitta någonstans med en latte och titta på folk som vimlar fram och tillbaka, äta en god middag på restaurang med bara en bok och kanske ett glas vin som sällskap. Vara uppe sent, sova länge, inte planera saker utan bara göra vad jag vill, bara vara.

Förmodligen kommer jag sova tidigt, vakna tidigt, stressa genom H&M och Åhléns, inte hinna till NK, inte dricka en endaste latte, hämta mat på mackedonken och äta framför TV:n i lägenheten och sedan inte göra ett skvatt. För vad gör man när man är själv?
Men jag ser ändå fram emot det. Mycket.


5 kommentarer:

Sophie sa...

Vilken vecka är "nästa vecka"? Är det min ledigavecka eller min jobbarvecka? Kan vi inte PUL:a ihop på något sätt? Är jag ledig är jag rörlig eller så får du komma hit och fika på vår balkong :) Vill du shoppa har jag heta tips. Det är några minuters bilkörning till Kista, Vällingby eller Barkarby från oss. Betydligt bättre shopping än i city ;)

Gealach sa...

Hoppas du får superskoj!

Madlar sa...

Försök att få ihop något mitt emellan, prioritera vinet, latten o NK, ta resten om du hinner :)

Anna sa...

Ha så kul i Stockholm!

miwi sa...

Utmärkt! Vi håller på att renovera ett gästrum å hallen.

Hjärtligt välkommen till Sundbyberg!