Varför BRYR jag mig ens???

Jag erkänner... det är nästan pinsamt, men jag är sjukt fascinerad av dokusåpan "Unika Partiet". Vad handlar det om egentligen???

Ett parti som inte tar ställning utan liksom "finns där för alla"... med en partiledare som inte vet vilket statsskick vi har i Sverige, hur många ledamöter det finns i riksdagen och som framförallt inte kan presentera ett partiprogram eller ens en liiiiten antydan till politisk plattform. Bara grejer som typ "vi vill jobba för de utsatta i samhället" och "jag har ju varit arbetslös så jag vet hur det är". No shit Sherlock! Du och nån miljon andra svenskar. Men gör det dig mer kompetent att leda ett politiskt parti? No, nej, njet.

Och vad fan... alla som vill får väl starta ett parti om de känner för det, det är inte den grejen som stör mig. Och det är inte Linda Rosing heller som stör mig egentligen (jag tycker mest synd om henne, jag tror inte hon har hunnit fundera på vad hon har gett sig in i).
Det som stör mig är att det finns folk som är så urbota nånting att de faktiskt kan tänka sig att rösta på skiten!
Äh, varför bryr jag mig ens? Jag veeeet ju att folk skiter i politik och att politik inte längre handlar om politik utan om rå marknadsföring och valfläsk och guld och gröna skogar. Men ändååå... kan man inte begära lite mer av människor?

"Ja men hon växer säkert in i rollen..." (sagt om Linda Rosing)
Ooooh... DEN varianten ska jag testa nästa gång jag söker jobb:
Jo alltså jag har ingen koll på just det här jobbet, men det verkar ju lite intressant (kom jag på i onsdags) och jag har ju faktiskt erfarenhet av jobb, så jag tror att jag skulle vara väldigt lämplig för det här. Om ett halvår eller så, då är jag förmodligen extremt kompetent, så jag tycker absolut att ni ska ge mig det här jobbet".

Valår... och jag är så jäkla korkad att jag ger dessa dårar lite mer uppmärksamhet genom att skriva om dem. Dumdummelidumdum.

2 kommentarer:

Sophie sa...

Jag har också undrat 100 gånger vaför jag bryr mig. Jag vet inte... Men sist sa hon att hon skulle bli feminist. Hon blev alltså inte det?? Aha...

Anonym sa...

Ja de får ju faktiskt publicitet :) och det var väl det dom förstod!