Murphy's lag?

Hmm.... jag är ju inget offer... oftast i alla fall. Men ibland blir jag ett åffer med å, av värsta sort.
Idag är jag ett åååffer. Främst för Murphy's lag.

Okej... först har jag värk i flera år, konstant, hela tiden, jävligt irriterande.
Sedan kommer jag på ett sätt att bli av med den. Superduper. Ingen Murphy där.

Jag har levt hela mitt vuxna liv med övervikt, försökt bota "symptomen" men aldrig hittat problemet.
Sedan listar jag ut problemet, orsaken. Och börjar göra något åt det. Då bestämmer Murphy (eller kanske Sawyer...) att nänänä, sådär kan vi inte ha det. Och tar sönder mitt trasiga knä som jag borde ha ont i rätt ofta men som inte har gjort ont på typ 10 år. Så nu gör det JÄVLIGT ont.

Det känns lite orättvist. Faktiskt.

Så nu ska jag sätta mig i ett hörn och tycka synd om mig själv en stund, bryta ihop och komma igen eller nåt. Vi ses.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej listoplisto !
Fin höstbild, vill jag börja med att säga. Jag längtar till när träden ser ut så här nere i Stockholmo.
Men nu till Murphy!
Det var en elak jävel. Man kan lätt förilla sig och tro att han bara var en synisk pessimist, men icke. Rakt igenom ond, är var han var. För innan Murphy fanns det helt enkelt ingen lag om alltings jävlighet. Eller, det fanns ingen "alltings jävlighet". Då, på den goda tiden, levde folk i en positiv framåtanda. Allting var möjligt, och blev även så.. Men sen kom han. Murphy. Han jobbade på NASA, enligt ryktena... Kunde man väl ge sig på att det var de där jänkarna som skulle avla fram något sådant. Dom är ju bra på att ställa till det, menar jag.
Hur som helst. "Hang in there" och lyssna på kineserna istället. "Efter regn kommer sol", säger dom.

Lilla Jag sa...

Jag tycker också synd om mig själv idag. EXTREEEEMT synd om mig själv, men jag har inget ont knä eller trasiga axlar att skylla på. Bara allmänt nere och suuuuur. Jag finns på msn om du vill ha någon att sura och gnälla ihop med. I hear you sister!

Förresten; nån som vet hur man får en trött och pipig bebis att SÅÅÅÅÅÅÅÅVA?! NÅGON?!?!?!?!?!

Anonym sa...

Jävlaskitfan.