Gravidchock?

Mitt under Melodifestivalsändningen släppte Andre Pops "bomben", nyheten att Pernilla Wiberg är gravid.

Nyhet? Ursäkta, men var det nån som inte redan hade sett det?
I början av VM, när jag såg henne i VM-studion för första gången, så var min första kommentar: "Titta, hon är gravid. Vilken fin mage!"
Det var liksom svårt att missa...
Likaså alla gånger hon suttit med händerna liksom under magen, sådär som bara gravida och gubbar med enorm ölmage gör. Uteslutningsmetoden funkar rätt bra i den situationen.

Gravidchock? Suuuuuck! Rubriken får mig att undra över de personer som arbetar som rubriksättare. Är de:

1. Bittra, trötta, uttråkade och ser idiotiska rubriker som sitt enda sätt att liva upp en trist vardag?

2. Stolta över sig själva i sin yrkesroll när de får klämma fram klatschiga "chocker" hela tiden?
Jag väntar bara på "köttchock" (när någon "avslöjar" att falukorv inte är vegetariskt) eller varför inte "rubrikchock" (när någon annan rubriksättare knycker en klämmig rubrik före alla andra)

3. Infiltratörer som försöker sänka idiottidningarnas anseende ytterligare genom att trycka allt dummare rubriker hela tiden?

Jag hoppas nog på alternativ 3 faktiskt. Då skulle någon annan tidning kunna skriva "konspirationschock" :-)


Andra bloggar om: , , , , ,

3 kommentarer:

GIS-mormor sa...

Jag hade faktiskt inte sett att Pernilla var gravid. Fast jag har sett henne sitta i soffan i Åre många kvällar...

smultronpaj sa...

Det är mycket som chockar pressen, verkar det som. Inte mig dock, särskilt ofta tycks det...

Anonym sa...

BLOGGCHOCK i bloggvärlden!
Bloggare avslöjade Pernillas graviditet.
Bloggexpressen har pratat med Pernilla som är både förvånad och CHOCKAD.
- "Tänk jag visste inte ens själv om att jag var gravid. Jag har haft magknip och därför lagt mina händer under magen."
Pernilla slänger med håret och passar på att meddela den blivande pappan nyheten per mobiltelefon.
- "Ja ja, nu slipper jag iallafall köpa ett gravtest!" säger hon sedan och slänger med sitt blanka nyfärgade oslitna hår och skrattar hjärtligt.