Höll ju på glömma Mello 3!!!

Har jag nu skrivit om de två första deltävlingarna så får jag väl ta mitt ansvar och skriva om även den tredje. Ö-vik, staden där isbjörnarna går på gatan och alla ser ut som Foppa. Eller hur det nu var.

Korta versionen: Förvånande att Nanne inte gick till final. Jag har visserligen aldrig riktigt förstått mig på hennes musik, men den brukar ju vara populär.
Magnus Carlsson gick inte vidare med sin A-ha-doftande dänga. Han blev tydligen väldigt besviken för nu pratar han om att lägga ner karriären.

Veckans "nu skojar ni?"-bidrag var tveklöst Sheidas "I mina drömmar".
Väldigt kreativt och uppfinningsrikt att blanda svensk och baluchistansk folkmusik. Men melodifestivalmaterial? Njaäää...

Veckans "vi kan inte sjunga på engelska men vi gör så gott vi kan"-pris går till MissMatch, som så väldigt alternativt sjöng "Drop dead":
"Jååår såo hard to reeeeejd, jååå givv mi oatt aj neeeeejd"
för att inte tala om nödrimmet i början där nånting nånting "on a leish" skulle rimma med "out of reach" i nästa textrad.
Den fonetiska lösningen blev "... ån a liitsch..... aout ov riitsch"

Sonja Aldén var ju faktiskt himla bra även om låten var väldigt typisk och ganska tråkig. Jag gillade Sebastians låt, och Måns var väl sådär. Det såg mest obekvämt ut att dansa i kostym.

Men som jag sa till min man som blev förvånad över att Måns tog finalplats före både Nanne och Magnus Carlsson: Underskatta inte kraften hos "Let's Dance"...


Shit, tur att jag inte skrev långa versionen ;-)


Andra bloggar om: , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Lilla Jag sa...

Jag är UPPRÖRD å Magnus vägnar. UPPRÖRD!! Jag överväger starkt att inte titta på Mello nåt mer!!!

Anonym sa...

Jag är väldigt upprörd å Sheidas vägar! det var helt klart Mollo 3s bästa bidrag!