Hur bråttom har vi?

ICA's Buffétidning kom igår. Chilispecial, superbra eftersom jag är lite besatt av stark mat för tillfället. Habanero, aj laaaaav jo!

ICA har tydligen börjat sälja färdigskuren frukt i små portionspåsar, t.ex. äpple/päron, päron/vindruvor. Jag läser och förundras. Har vi alltså bråttom nu för tiden, att vi inte ens hinner skära frukten själva?
Och vad är det egentligen i de där påsarna? Eftersom klyftorna ser så vita och fina ut i förpackningen. När jag skär äpplen så hinner jag knappt lägga ifrån mig kniven innan klyftorna börjat skifta i brunt.
Färdigskuren frukt i någon form av konstgjord atmosfär... ja ja, där ser man.

Kristian Luuk sa en gång att man vet att man är vuxen när man diskar efter maten istället för före. Vid dagens runda med dammsugaren (barn skräpar ner) så fick jag för mig att dra fram spisen och dammsuga bakom den.
När jag var färdig tänkte jag att jag nog skulle bli tvungen att tömma dammsugarpåsen bakom spisen igen, för det är något fundamentalt onaturligt med att dammsuga bakom spisen utan att man ens är på väg att flytta!
Tror det kallas vuxenpoäng? Och platsar nog absolut i samma fack som Kristian Luuk's diskanalys, eller hur?


Förresten... vem är världens snyggaste man? Och varför?
Nej, det är inte en gåta, jag bara undrar... jag kan inte nämligen komma på svaret själv *S*

Och så välkomnar vi min vän GIS-mormor ut i bloggvärlden, det är på tiden att andra än bara jag (och några fler) får ta del av hennes visdom :-)


Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heej!
Hamnade på sidan för att jag tittade på bloggers mest besökta bloggar-lista. Nånstans på vägen fastnade jag för din bloggrubrik och -beskrivning. Det lilla jag hunnit läsa gör att jag lägger till dig i favoriter, så jag återkommer. Titta gärna in till min nystartade blogg så blir jag superglad!

GIS-mormor sa...

Hallå och tack för länken!
Världens snyggaste man? Ja du - Kevin Spacey är inte fel...