Mellofinal

The Ark vann... ingen stor överraskning, även om jag erkänner att jag var liiiite rädd för Måns Zelmerlöv i ungefär en sekund.
Egentligen tycker jag att Andreas Johnsons låt var starkare än vinnarlåten, men jag är nöjd ändå. Och GRYMT nöjd över att det gick så bra för Sarah Dawn Finer!!! Yeaaaaah!! Me like!

Fast... allra egentligast tycker jag nog att Tomas Andersson Wij borde ha vunnit på sin cover av Carolas "Evighet". Jag är inget fan av honom i vanliga fall, men FAN vad det där var bra!

Och nej, mellomusikalen blev inte bättre... det enda bättre med den igår var att det var sista delen. Hurra för det! ;-)


Andra bloggar om:

2 kommentarer:

Lollias sa...

Det är kanske som med ABBA, ingen lyssnar på dem men de toppar listorna och säljer platina? Melodifiaskovalen är kanske lite samma? Eller som med dansbandsmusik, som inte heller någon lyssnar till?
Jag gillade Mediokerfestivalerna när jag var yngre, då var de höjdpunkter i TV-utbudet. Idag... nä. Jag har sett tre snuttar, och det räckte. Bidragen kommer att spelas till leda på diverse radiostationer ändå, och efter att ha följt det hela via din blogg känner jag att jag har Schlagg-läget under kontroll. :-)

Anonym sa...

Jag var apless på Mello under flera år, jag kollade inte och hade ingen aning om vilka som var med... jag får väl skylla på ålder eller nåt, men nu är det tamejfan kul med melodifestival igen ;-)