De stora frågorna i livet

Jag vaknade vid halvfyratiden i morse och kunde inte somna om. Av någon outgrundlig anledning hade jag en låt på hjärnan, men kunde inte komma på hur den gick.
Jag nynnade för mig själv "I wish I was a punk rocker with flowers in my hair", men så tänkte jag att så kan det inte vara. Hon (Sandi Thom) sjunger om 60- och 70-talet och det känns lite hippie så varför skulle det vara "punk rocker"? Det är ju inte ens logiskt, varför skulle en punkrockare vilja ha blommor i håret?

"I wish I was a hippie with flowers in my hair", fortsatte jag nynna... men kände att det inte heller var rätt. Jag låg nog vaken en halvtimme eller nåt och sjöng "I wish I was a hm-hm with flowers in my hair" för mig själv, utan att få nån ordning på hur det skulle vara.

Nu vet jag att det ÄR "punk rocker", jag tänkte rätt från början. Men det är fortfarande helt ologiskt.
Varför skulle en punkrockare vilja ha blommor i håret (i en sång om 60- och 70-talet), och vad skulle de andra punkrockarna säga om en punkrockare med blommor i håret? "Sellout, join the hippies!!" eller nåt? Och så kompanistryk på det?

Jag undrar om det är de lite mindre begåvade cellerna i hjärnan som är aktiva på nätterna. Det verkar nästan så... men det är ju bra att man kan lösa livets stora frågor i alla fall ;-)

Inga kommentarer: